Навіщо юрфірмам потрібна стратегія? Якими причинами це зумовлено? Які основні пункти в побудові стратегії є найбільш актуальними для юридичного ринку? На який період вважаєте актуальним і можливим будувати стратегію – рік-п’ять і чому саме так?

Варто процитувати Луция Сенеку:

«Коли людина не знає, до якої пристані вона тримає шлях, для неї жоден вітер не буде попутним».

На теперішній час, враховуючи кількість фахівців на ринку юридичних послуг – важливим є бути не «як всі» а  мати власну мету та напрямок розвитку. Саме стратегія дозволяє перетворити мрію в мету, а за допомогою тактики мати конкретний покроковий план для досягнення цілей. В результаті із середньо стати

За відсутності стратегії, дії фірми набувають реактивності — рухаючись за течією та реагуючи та зміну кон’юнктури неможливо бути серед перших. Потрібно рухатися на крок попереду – саме стратегія дозволяє це робити..

Найбільш актуальними є стратегії та строк до трьох років.  З одного боку п’ятирічний термін це вже зміна влади в країні, яка разом із зміною міняє законодавство та зумовлює зміну існуючих юридичних схем та побудування нових,  з іншого планування в межах одного — двох років не дає можливості оцінити дієвість стратегії,  адже волатильність ринку дуже висока, щоб за такий короткий термін оцінити чи стратегія була вдала.

Основними в побудові стратегії є визначення майбутнього місця, яке компанія планує зайняти, розробка конкретних фінансових та стратегічних цілей, які відповідають обраному напрямку, втілення стратегії в конкретному документі та доведенні до рядових працівників. Однієї із самих великих проблем стратегії в юридичній сфері є те, що керівництво розроблює стратегію, місію, а рядові працівники не знають про існування таких дійсно важливих інструментів, в наслідок чого замість командної гри та розвитку фірми – відбувається гра «на двох фронтах» — існування місії та стратегії на рівні керівництва, та просто рутинна діяльність на рівні виконавців, в наслідок чого стратегія залишається планом на папері, який в житті не набуває свого втілення, що є неприпустимим. Немає жодного сенсу витрачати час та гроші на написання стратегії «в стіл», якщо ніхто не планує цю стратегію втілювати на практиці.

Автор: юрист ЮКК «Де-Юре» Володимир Данілін